Kontorsflytt

Kontorsflytt

Varje vecka hjälper vi företag till nya lokaler. Ofta inom Stockholms innerstad men även i förortsområden eller till eller från andra städer.

Att flytta en verksamhet ställer högre krav på planering och koordination av flyttuppdraget.  För vår del handlar det om att hitta flexibla lösningar för att anpassa vårt arbete till vår kunds arbetsgång.

När ni accepterat vår offert, med påföljande bokningsbekräftelse från oss, kommer vi finnas närvarande hela vägen fram tills flyttuppdraget är utfört samt genom påföljande uppföljning samt fakturering. Vi är alltid bara ett telefonsamtal eller email bort och vi kommer göra vårt absolut bästa för att ge omgående respons på era frågeställningar.

Vår absoluta fokus ligger i transportera era tillhörigheter tryggt och säkert till er nästa verksamhetsplats. Under vägen dir tar vi fullt ansvar för att godset ska komma fram i samma fina skick som innan vi hämtade det. För att säkerställa detta plastar vi alltid in känsliga möbler och skyddar med flyttfiltar under transport.

Våra flyttkillar är utbildade hos oss och har erfarenhet att hantera ert bohag med omsorg, ansvar och respekt. Vi finns för er med flexibla lösningar och ansvarsfull och trygg hantering genom hela processen.

När ni flyttar, passa på att rensa bort det ni inte behöver! När vi ändå är på plats så hjälper vi er gärna med återvinning och återbruk. Vi hittar hya hem för era gamla saker och kläder.

Vi tycker det slängs alldeles för mycket så hjälp oss att göra världen lite bättre. Allt säljs vidare på Jordgubbsprinsens Secondhand.

Vi värnar om våra anställda. Samtliga är försäkrade via Fora.

  • Transportörs-, och ansvarsförsäkringar hos Trygghansa
  • Flytt i enlighet med Kontor 2003
  • Fritt lån av flyttkartonger
  • Inplastning av känsliga möbler
  • Skydd med flyttfiltar
  • Fakturering med 21 dagars betaltid

Kontakta oss för en kostnadsfri offert

Minimera störningar

Vi eftersträvar alltid att minimera flyttprocessens störning på verksamhetsdriften. Målet är att kundens arbete ska kunna fortgå ostört under flytt-tiden utan avbrott. För oss är detta tillfredsställande utmaningar som kräver kreativa lösningar. Att utföra flytten under helger kan vara ett bra alternativ som löser många samordningsproblem.

Kostnadsfritt kontorsbesök

Efter en första kontakt inleder vi med ett kostnadsfritt kontorsbesök för att skapa bästa förutsättningar för ett kostnadseffektivt offerterbjudande. Under besöket går vi igenom era lokaler och noterar vad som ska flyttas samt era specifika önskemål. Vi lägger stor vikt vid att samla komplett information för att bygga en bra bas inför det fortsatta samarbetet.

Magasinering vid behov

Sammanfaller inte utflyttningsdatum och inflyttningsdatum? Vi kan alltid erbjuda mellanlagring på vårt magasin i Hägersten. Här har ni trygg, torr och uppvärmd magasinering. Ekonomiskt effektiv magasinering när både inflyttning och utflyttning utförs av oss.

Tjänster

Normalt erbjuder vi följande tjänster i samband med er kontorsflytt:
– Packning av kontorsmaterial samt eventuella demonteringar och emballering av möblemang. Lägger grunden för en säker transport mellan adresserna.
– Bärhjälp och Lastning, Säker lastning i flyttbilen inför transport.
– Transport och lossning, Lossning och bärhjälp av gods till anvisad plats på det nya kontoret.

kontorsflytt

Kontakta oss

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig snarast.