Villkor och specifikation

Packhjälp

In English? 
När du väljer att boka din bohagsflytt med Jordgubbsprinsen får du inte bara en tjänst, du får en helhetslösning designad för att göra din pack och flytt så smidig och bekymmersfri som möjligt.

Här är vad som alltid ingår i det offererade priset när du anlitar oss:

 

  • Försäkringar
  • Framkörningsavgifter
  • Trängselskatter
  • Bilkostnader inkl. mil-tillägg
  • “Nöjd kund”-garanti

Har du frågor om din offert?

Tveka inte att kontakta din säljare via telefon 0107773000 eller e-post. Vi är här för att hjälpa till!
Jordgubbsprinsen Flyttfirma i Stockholm

Undrar du om vi är dyra eller billiga?

Vårt fokus ligger på att erbjuda prisvärda tjänster som ger dig mycket för pengarna. Vi strävar efter att kombinera kvalitet med konkurrenskraftiga priser för att säkerställa att du får det bästa värdet.
Jordgubbsprinsen Flyttfirma i Stockholm

Så godkänner du offerten:

För att godkänna offerten och boka din packhjälp, kontakta din säljare via mejl eller telefon. Vi kommer också att behöva ditt personnummer för bokningen. Tack för att du väljer oss!

Vi sköter RUT-avdraget!

Viktigt om RUT-avdrag

Våra offerterbjudande beskriver den slutliga kostnaden efter Rut-avdrag. Administrationen av rut-avdraget tar vi sedan direkt med Skatteverket. Efter Avslutat uppdrag fakturerar vi slutkostnaden i enlighet med vårt offerterbjudande.

Vid faktureringen specificeras arbetskostnaden, vilket är berättigat för rut-avdrag. Övriga ej Rut-berättigade kostnader såsom framkörning samt bilkostnader specificeras även dessa. Den totala kostnaden (ovanstående poster summerade) efter rut-avdrag överensstämmer med den offererade kostnaden i vårt offerterbjudande.

Bra att veta om RUT-avdraget

Flytt och städ ingår i gruppen Hushållsnära tjänster. Om du uppfyller villkoren har du rätt till 50% skattereduktion på arbetskostnaden (rut-avdrag). Din personliga maxgräns för Rut-avdrag beror bla. på din beskattningsbara inkomst under året. Vi rekommenderar att du själv stämmer av ditt personliga berättigande till RUT-avdrag vid osäkerhet. Detta kan göras via Skatteverkets hemsida.

Obs! Som köpare blir du betalningsansvarig för icke godkänt belopp om Skatteverkets avslag beror på omständigheter som kan härledas till dig som köpare.

Så jobbar vi på packhjälp:

  • Jordgubbsprinsens personal packar alla lösa föremål i kartonger och varje kartong märks med rumsnamn (kök, badrum, V-rum, sovrum, etc). Kartonger med ömtåligt gods markeras med ”Akta”.
  • Vid beställning av packhjälp av kök, så ingår packning husgeråd i ert kök, exklusive kyl-, och frysvaror (dessa behöver ni packa och hantera själva). Jordgubbsprinsen tar inte ansvar för matvarors färskhet under flytten.
  • Vid beställning av komplett packhjälp, så ingår packning av hela ert bohag enligt er bokningsbekräftelse.
  • I packhjälpen ingår packmaterial som används av vår personal. Det innefattar makulatur, bubbelplast, etiketter och märkpennor. Flyttkartonger lånas av Jordgubbsprinsen (Lån av kartonger gäller flyttar inom regionen. Vid längre flyttar erbjuds köp av kartonger).
  • När Jordgubbsprinsens pack-personal anländer skall bostaden vara godtagbart städad. Porslin/glas skall vara diskat och torkat. Ev. skräp skall vara borttaget. Fritöser eller dylikt ska vara tömda och rengjorda.
  • Fasta föremål som skall packas i kartong skall lösgöras av kunden inför packningen.
  • Efter slutförd flytt och när ert bohag är upp-packat återhämtar och avräknar Jordgubbsprinsen samtliga utlånade flyttlådor. Detta sker 4 veckor efter flytten genomförts.
  • Hämtning av emballage efter uppackning går att beställa som en extra tjänst.
  • Jordgubbsprinsen erbjuder även uppackning efter att flytten genomförts. Då packar vi upp enligt kundens anvisningar. Det går att beställa endast uppackning av kök eller hela bohaget.

 

Bohagsflytt med Jordgubbsprinsen

Villkor

  • Vårt offerterbjudande gäller i fem dagar. Då många kunder efterfrågar våra tjänster kan vi inte garantera att det finns en ledig tid kvar efter offerterbjudandets utgång.
  • Vid bokning kommer vi eventuellt göra en enklare kreditprövning via Creditsafe. Prövningen sparas inte och syns inte i något register. Kreditprövningen har ingen inverkan på din kreditvärdighet.
  • Bohagsflytt utförs i enlighet med ansvarsbestämmelserna ”bohag2010”.
  • Fri ombokning/avbokning fram till 48h innan starttid. Inom 48h så debiteras 1800kr ink moms per medarbetare inplanerad på det aktuella uppdraget.
  • Kostnad faktureras efter utfört uppdrag. 14 dagars betalningstid.
  •  Jordgubbsprinsen AB innehar godstillstånd, F-skatt och Transportörsansvarsförsäkring på Trygghansa.
  • Lånade flyttkartonger ska vara ihopvikta vid återlämning/återhämtning.

Om Bohag 2010

Jordgubbsprinsen använder sig av standarden Bohag 2010 för att säkerställa en trygg och effektiv flyttprocess för våra kunder. Bohag 2010 är en branschstandard som utvecklats för att höja kvaliteten på flyttjänster och skydda konsumenternas intressen. Den omfattar riktlinjer och regler för hur bohagsflytt ska utföras, inklusive förpackning, transport och hantering av dina tillhörigheter.

Genom att följa Bohag 2010 garanterar vi en hög servicenivå, där ditt bohag hanteras med största omsorg och professionalism. Denna standard hjälper oss att leverera en smidig och säker flyttning, där dina ägodelar är skyddade genom hela processen.