Villkor och specifikation
Flyttstädning
In English?
När du anlitar oss kan du alltid vara säker på att jobbet blir gjort precis som det ska. När det gäller flyttstädning finns det alltid ett tydligt facit på väl utfört arbete. Ett skinande rent hem. Först när vi har lyckats med det är vi klara med vårt jobb.
Vi följer en noggrann metodik för att alltid kunna garantera ett fläckfritt resultat. Det märks till exempel på hur vi utför arbetet i olika moment. Men också på de material som vi använder oss av när vi städar. Något som återspeglar en djup omsorg för både kvalitet och miljömedvetenhet.
Har du frågor om din offert?
Tveka inte att kontakta din säljare via telefon 0107773000 eller e-post. Vi är här för att hjälpa till!
Undrar du om vi är dyra eller billiga?
Vårt fokus ligger på att erbjuda prisvärda tjänster som ger dig mycket för pengarna. Vi strävar efter att kombinera kvalitet med konkurrenskraftiga priser för att säkerställa att du får det bästa värdet.
Så godkänner du offerten:
För att godkänna offerten och boka din flyttstädning, kontakta din säljare via mejl eller telefon. Vi kommer också att behöva ditt personnummer för bokningen. Tack för att du väljer oss!
Vi sköter RUT-avdraget!
Viktigt om RUT-avdrag
Våra offerterbjudande beskriver den slutliga kostnaden efter Rut-avdrag. Administrationen av rut-avdraget tar vi sedan direkt med Skatteverket. Efter Avslutat uppdrag fakturerar vi slutkostnaden i enlighet med vårt offerterbjudande.
Vid faktureringen specificeras arbetskostnaden, vilket är berättigat för rut-avdrag. Övriga ej Rut-berättigade kostnader såsom städmaterial, framkörning samt bilkostnader specificeras även dessa. Den totala kostnaden (ovanstående poster summerade) efter rut-avdrag överensstämmer med den offererade kostnaden i vårt offerterbjudande.
Bra att veta om RUT-avdraget
Flytt och städ ingår i gruppen Hushållsnära tjänster. Om du uppfyller villkoren har du rätt till 50% skattereduktion på arbetskostnaden (rut-avdrag). Din personliga maxgräns för Rut-avdrag beror bla. på din beskattningsbara inkomst under året. Vi rekommenderar att du själv stämmer av ditt personliga berättigande till RUT-avdrag vid osäkerhet. Detta kan göras via Skatteverkets hemsida.
Obs! Som köpare blir du betalningsansvarig för icke godkänt belopp om Skatteverkets avslag beror på omständigheter som kan härledas till dig som köpare.
Flyttstädning med Jordgubbsprinsen
Villkor
- Vårt offerterbjudande gäller i fem dagar. Då många kunder efterfrågar våra tjänster kan vi inte garantera att det finns en ledig tid kvar efter offerterbjudandets utgång.
- Vid bokning kommer vi eventuellt göra en enklare kreditprövning via Creditsafe. Prövningen sparas inte och syns inte i något register. Kreditprövningen har ingen inverkan på din kreditvärdighet.
- Vi följer ansvarsbestämmelserna ”bohag2010”.
- Fri ombokning/avbokning fram till 48h innan starttid. Inom 48h så debiteras 1800kr ink moms per medarbetare inplanerad på det aktuella uppdraget.
- Kostnad faktureras efter utfört uppdrag. 14 dagars betalningstid.
Viktigt att tänka på:
- Frysen ska vara avfrostad för att städning ska kunna ske där
- Vattenlås rengörs ej.
- Vi städar bakom alla vitvaror
- Tunga vitvaror som spis, kylskåp, tvättmaskin kan flyttas av oss om det är möjligt (avgörs av städansvarig).
- Vi rengör inte jetstrålar i jacuzzi.
- Glasskivor på ugnslucka monteras isär av oss om det är möjligt (avgörs av städansvarig).
- Många äldre fönster som är 4-sidiga är ihopskruvade. Meddela oss innan flyttstädningen om det krävs verktyg för att öppna fönster.
- Takfönster samt fönster som ej går att rengöra från insidan ingår ej i normal flyttstädning och måste bokas separat. Ta kontakt med oss för mer information