Rutavdrag

Skattereduktion för hushållsnära tjänster – För privatpersoner

Kontakta oss

En stor besparing!

Flytt och städ ingår i gruppen Hushållsnära tjänster där om du uppfyller villkoren har rätt till 50% skattereduktion på arbetskostnaden (rut-avdrag). Med Rut-avdraget betalar du alltså bara 50% av arbetskostnaden. 

Det personliga maxtaket för Rut-avdrag är, från och med 1 juli 2019, 50.000kr per år vilket motsvarar en arbetskostnad på totalt 100.000kr per person och år. Om man bor flera vuxna på samma adress kan rut-avdraget sammanläggas. Dvs. två vuxna ger ett maximalt rut-avdrag på 2 x 50.000kr = 100.000kr.

Vi sköter RUT-avdraget!

Våra offerterbjudande beskriver den slutliga kostnaden efter Rut-avdrag. Vi fakturerar er denna kostnad efter avslutat uppdrag. Administrationen av rut-avdraget tar vi sedan direkt med skatteverket.

Läs mer om skattereduktionen på Skatteverkets hemsida.

Stockholms mest rekommenderade företag

5 år i rad!

Våra kunder gillar oss. Det är genom rekommendationer som vi får våra nya uppdrag. Vi får höra från våra kunder att vi är trevliga, hjälpsamma, effektiva, att vi bryr oss och att vi är rädda om deras saker. Hundratals av våra omdömen finns att läsa på Reco. På Reco.se jobbar vi med verifierade omdömen. Det betyder att alla kundomdömen som är skrivna om oss är garanterat äkta kunder.

Vi erbjuder  komplett  flytt och städservice i Stockholm.

Vi är familjeföretaget som erbjuder komplett flytt och städservice i Stockholm. Vi brinner för service och lovar att göra vårt allra yttersta för att ge er en fulländad kundupplevelse. Från den första kontakten och genom hela processen ligger vårt fokus på dig.

Flytta kungligt

Vi tycker att det ska vara avkoppling att flytta med oss. Så ta vara på den här tiden och ta en kortare resa eller bara ta det lugnt.

Städhjälp i toppklass

Jordgubbsprinsen utför dagligen flyttstädningar i hela Stor Stockholm. Alltifrån lägenheter och villor till kontorslokaler.

HANTERING AV DÖDSBO

Vi hanterar dödsbon i alla olika storlekar. Vi hjälper till med värdering, uppköp av värdesaker, bortforsling, flytt och mäklarkontakt.