Inför flytten

Inför flytten

Vi finns närvarande under hela flyttprocessen.

Dyker det upp funderingar som ni vill stämma av mes oss? Kontakta då oss gärna! Vi är bara ett samtal eller email bort och vi lovar att göra vårt bästa för att besvara era frågor snabbast möjligt.

Vi kommer även göra en avstämning veckan inför flyttning då ni bokat med oss. Här nedan har vi sammanställt information och råd inför flytten.

Innan flytt

Packar ni själva är det viktigt att tänka på att varje kartong markeras med en etikett där det står vilket rum ni packat från och en kort kommentar om vad som finns i. Det underlättar både för oss under flytten och för er när ni sedan packar upp bohaget. Om det är något i kartongen som är extra ömtåligt, märk etiketten med ett rött A.

Allt som får plats i flyttkartonger ska packas ned. Undvik att packa i papperskassar då de går sönder lätt. Om kassar behövs för packningen, använd hellre Ikea-kassar eller liknande plastkassar. Gardiner och persienner som ska med i flytten får ni gärna packa ned i flyttkartonger innan flyttdagen. Montera ned det som ska med i flytten, så som hyllor och skåp. Ett tips är att tejpa ihop och märka alla sladdar till er elektronikutrustning för att underlätta vid uppackning!

Vi erbjuder även en packningstjänst om ni inte har tid och möjlighet att packa själva. Då ordnar vi såklart med egna flyttkartonger och material och packar bohaget åt er!

Flyttkartonger och förberedelser

Vi erbjuder fritt lån av flyttkartonger under tre veckor. Kostnaden för utkörning och återhämtning inom Storstockholm är mellan 600 nch 900 kr inkl moms. Många väljer att låna kartongerna 2 veckor innan flytt, samt 1 vecka efter flytt. Ni väljer själva hur ni vill planera lån av kartonger. Utkörning/återhämtning utförs under måndagsförmiddagar.

Förbered er gärna genom att lägga ut skyddspapper om ni är rädda om golvet, i synnerhet i hallen och på känslig parkett, eftersom vår personal inte har möjlighet att ta av sig skorna medan de lastar bilarna. Om ni har någon möbel av instabil konstruktion eller som är extra känslig rekommenderar vi, om möjligt, att ni själva monterar ned den innan flytt.
(Vår flyttpersonal har rätt att neka flytt av alltför instabila möbler. Flyttning av dessa kan erbjudas men då på kundens ansvar. (Avstämning sker då plats)).

Under flytt

Vi har med oss filtar och handsträcksplast för att skydda möbler och liknande, så att de inte ska skadas under färden. Varje flytteam kommer med diverse verktyg samt bärsele mm. för att underlätta arbetet med eventuell demontering och montering.

Innan vi sätter igång själva flytten görs en genomgång tillsammans med er av bohaget. Vi gör även en genomgång efter avslutat uppdrag. Detta ger en trygghet både för oss och våra kunder.

Det underlättar om en person som är ansvarig för bohaget är på plats vid inflyttning för att instruera vilka möbler och kartonger som ska till vilka rum. Alternativt att ni skriver en lapp till oss innan flytten där det står vad som ska vart, så att allting hamnar på rätt plats vid inflyttning!

Förbered era grannar

Det är aldrig fel att förbereda omgivningen på flytten. Det är alltid bra att både era nya och gamla grannar får förvarning om när flytten ska ske och att hissens användning kan vara något begränsad under flyttdagen.

Printa gärna ut denna fil i några exemplar och fyll i luckorna med datum och tider. Fäst därefter meddelandet på lämpliga och synbara platser i hallen och vid hissen. Det ger bästa förutsättningar för en glad stämning i trapphuset och brukar uppskattas av grannarna.

Har ni ytterligare frågor. Tveka inte att kontakta oss! Vi står redo att hjälpa er.

Kontakta oss

Fyll i formuläret så kontaktar vi dig snarast.